Esther aan het woord…

Persoonlijke begeleiding als specialisme

Met een persoonlijke dienstverlening als deze, kan ik mij goed voorstellen dat u meer over mij wilt weten.

Na 22 jaar werkzaam te zijn geweest als operatie-assistente werd ik mij er steeds meer bewust van dat ik mijn medische kennis en ervaring op een meer persoonlijke manier wilde inzetten.

Deze wens bracht mij ertoe om patiënten te ondersteunen vóór, tijdens én na een opname in een (buitenlands) ziekenhuis. Begeleiding bij het gesprek met de specialist, dat werd mijn specialiteit.

Het komt voor dat patiënten de informatie vanuit een specialist of ziekenhuis niet altijd kunnen bevatten of onthouden, of dat ze daar achteraf toch nog vragen over hebben. Ik ervaar regelmatig hoe fijn mensen het vinden om een gesprek met de specialist vooraf te kunnen bespreken. De voorbereiding, het bespreken van eventuele zorgen en het vooraf opstellen van vragen zorgen voor rust. Niet alleen bij de patiënt, maar ook bij naasten.

Duidelijkheid

Door het gesprek ook daadwerkelijk bij te wonen en te begeleiden, en door achteraf nog eens te bespreken en te herhalen wat de specialist gezegd heeft, zorg ik voor duidelijkheid. De patiënt kan hierdoor weloverwogen en met een goed gevoel besluiten nemen over vervolgafspraken en -onderzoeken.

Mensen missen vaak een groot deel van de hoeveelheid informatie die door de specialist vanuit het ziekenhuis wordt meegegeven. Medische termen of emoties kunnen vertroebelen. Hierdoor vergeet de patiënt vragen te stellen, zelfs wanneer die vooraf bedacht zijn. Ik ondersteun hier niet alleen in, maar door mijn medische achtergrond kan ik (indien nodig) positief kritische vragen stellen aan een arts of specialist.

Ik neem graag de mogelijk aanwezige zorg weg in dit traject en fungeer als de warme deken die soms zo hard nodig is in een medisch traject.

 

 

Rust

Patiënten die door mij begeleid worden, ervaren stuk voor stuk een zekere rust. Op de achtergrond regel ik alles en tijdens het gesprek met de specialist ondersteun ik daar waar nodig. De wetenschap dat ik als professional alle informatie nog eens rustig kan navertellen geeft patiënten de rust en ruimte om actief en onbevangen te luisteren en emoties op hun beloop te laten. Hetgeen besproken met de specialist wordt door mij uitgewerkt en kan middels een verslag op papier of per mail nog eens rustig worden nagelezen door de patiënt of worden gedeeld met de familie.

Waarom doe ik dit?

Ik word blij van het ondersteunen van mensen. Helpen, zorg bieden en rust brengen. Een moeilijke periode/situatie makkelijker en draagbaarder maken. Helpen om weloverwogen keuzes te maken op cruciale punten en momenten. In het logge ziekenhuisorgaan alles makkelijker, minder zwaar en transparanter maken. Dát is waar ik blij van word. Maar belangrijker nog, mijn cliënten ook.

Ik ervaar inmiddels dagelijks dat er ook in Nederland behoefte is aan professionele begeleiding bij een bezoek aan het ziekenhuis voor een poli-afspraak, behandeling en/of opname. Ook voor een ogenschijnlijk eenvoudig tandartsbezoek kan mijn begeleiding een wereld van verschil maken, wanneer naasten door afstand of gebrek aan tijd niet mee kunnen.

Kennismaken?

Zonder zorgen zorg kunnen ontvangen. Dat is wat ik voor mijn clienten realiseer. Wilt u kennismaken? Of meer weten over mij of mijn dienstverlening? Ik maak daar graag tijd voor.

Hartelijke groet, Esther Timmers

Vragen? Neemt u gerust vrijblijvend contact op.